fredag 17 juni 2011

Regnet det bara öser ner....

Ja det gör det utanför fönstret idag... hmm... hoppas det lugnar ner sig för i eftermiddag/kväll ska vi vara ute. Men jag lider med dem som har skolavslutning idag.... det slår aldrig fel att det regnar eller är kallt när det är dax för studenten och skolavslutningar. 

Här hemma tränar Tim för fullt nu på att bara hålla i en hand när man går, han börjar bli duktig på detta, är lite ostadigt ibland. Men vad fort det går, håller man med båda händerna så knatar han på fort framåt. Han har hittat krypställning och han tar sig fram fort, så nu gäller det att se upp med vad man har framme för saker. Han tycker det är mycket intressant att ge sig ut i tvättstugan och undersöka golvbrunnen... hmm... kanske inte så fräscht.

I tisdags var vi iväg och till Sarah och dit kom även Jenny och Ossian. Så det blev en massa barnbus och vuxensnack. Men de har växt både Ossian och Tim... så roligt att se dem växa. 

Onsdags var vi hemma och sen åkte vi en sväng till mormor på namnsdagsfika... hon hade till och med glömt bort att hon hade namnsdag... =) Tur att vi påminde henne med en liten present.

Igår åkte vi till öppna förskolan och Tim lekte massor, sist vi var där så grät han så fort jag reste på mig. Men nu gav han sig iväg mot leksakerna direkt, brydde sig in om att jag satte mig vid ett bord... för hade tänkt att han skulle äta lite banan, men de tyckte inte han. Och det är klart det är bättre att leka... =)

Vi har även börjat ge Tim större smörgåsbitar, ungefär en halv smörgås åt gången och det fixar han galant. Idag vid frukost var han lite rolig att titta på, vi har köpt en ny oss, en annan sort mot vad vi brukar ha. Den tyckte inte Tim om så den sorterade han bort och jag kan lova att det inte kom in mycket ost i munnen. Vad duktiga dem kan vara på att sortera bort sånt de inte gillar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar